Besked fra bestyrelsen 16. December 2018

Istandsættelse af opgangene 18 og 22

Det tilbud, bestyrelsen har valgt til at varetage istandsættelsen, er desværre 30.000 kr. dyrere end det vi fik lov til at bruge på generalforsamlingen. Men stadig det billigste. Det er iberegnet 10 % til uforudsete udgifter. Oven i dette skal lægges byggeadministration og en All – risk forsikring. Alt i alt en overskridelse på omkring 50.000 kr.

Bestyrelsen har løbende været i kontakt med administrator, der siger at vi har penge nok, og at beløbet ikke overskrider en 10 % fordyrelse, som ville kræve en ekstraordinær GF. Når vi kommer ind i det nye år vil vi se om en ekstraordinær GF er nødvendig for at finde ud af hvilken ”kasse” pengene skal tages fra. Den generelle vedligeholdelse – eller et andet sted.

Asbest

Der er konstateret asbest i gulvet i trappeopgangen i nr. 22 Belægningen på trappen er ikke linoleum, men en støbt masse. Af den grund har det været bestyrelsen magtpåliggende, at få det kapslet ind hurtigst muligt. Og få arbejdet sat i gang. Opstart i uge 1 og istandsættelse 10 uger frem. Vores ingeniør Anja K. Hansen vil tilse byggeriet ca. 2 gange ugentligt i perioden. Foranstaltninger der vedrører tilgang til hus og lejligheder, vil blive varslet på forhånd. Bestyrelsen har valgt samme linoleum og farvesætning for de to opgange.

Altaner

Kommunen har sendt foreningens ansøgning om altaner til Gårdlauget , hvor den vil blive behandlet på deres generalforsamling d.15. januar 2019

Oprydning

Vi skal i gang med en oprydning af trapper og fællesarealer. Forløb: Alle vil få en omdelt henstilling om at fjerne private ejendele fra fællesarealer. Efter jul vil bestyrelsen gå opgangene igennem og henstille til hver enkelt hvad der skal fjernes. Gennemgang : Ting der stadig står på trapper og opgange vil blive fjernet og smidt ud. Husk at rydde op i fælles kælderrum.

Tilstandsrapport

Vi er i gang med at få tilset kældrene og taget svampeprøver. Ingeniørerne har svært ved at komme til væggene for ting der står og blokerer.

JUL

Det et snart jul, og vi takker gårdlauget for, at der igen er lys over land, og flotte juletræer i haven. Når i engang selv skal til at bære træet ud, så husk at feje nåle og lametta op fra trappen. Det kan være at vores rengøringsfolk har lang juleferie.

Skær grenene af træet og kom dem i bio affald, hvis der er plads. Ellers i den almindelige container. Det er langt nemmere for renovationsfolkene at fjerne træerne, når der kun er en stamme tilbage.

NB. vedrørende juletræer: Juletræer skal sættes samlet ved glascontainer ud for nr. 16. Minus Fod! Afhentning af juletræer bestilles særskilt af Gårdlauget - hvorefter de køres til kompostering. Bioaffald skal være i poser ellers afhentes det IKKE. Mvh. bestyrelsen

GOD JUL

Mvh. Bestyrelsen

3 Comments

  • Claus Egemose said Reply

    Angående juletræer skal de som beskrevet ikke kommes i bip affald og ikke i skraldespanden men samles sammen som vi altid gør og afhentes af kommunen ved storskraldsrummet ud for nr 16🎅🏻

Tilføj en kommentar